18 Haziran 2012 Pazartesi

Haftasonu raporu

Zeynep'in öksürüğü geçmeyince Cumartesi tekrar doktora gittik, mazallah ciğerine iner korkusuna (paranoyak anne). Doktor hanımcım da geçen sefer vermediği antibiyotiği bu sefer yazdı boğazında kızarıklık ve öksürükten ötürü. Aldık ilacımızı tıpış tıpış döndük evimize. Abla kişiside aynı zamanda benzer mahaldeydi ama çakışamadık bir türlü. Ben eve geçince o da geldi arkamdan. Yedik içtik oturduk klasik hallerimizle, sonra evli evine köylü köyüne. Akşam da büyük yeğenim kaldı bende. 

Pazar sabahıysa ben tam kahvaltıyı hazırlıyorken ve beycağızımı da gaste - simit almaya yollamışken ablamın kardeşciklerini  kahvaltıya davet edesi tuttu. E davete icabet etmek lazım demi. Evdeki hazır kahvaltıdan az atıştırıp hızlıca günün yemeklerini aradan çıkardım. Beycağızımın eline süpürge makinasını, yeğenimin eline de toz bezini tutuşturup, Zeynep'e oyuncaklarını toplamasını salık verip (bi tek o sallamadı beni tipitoş :)) evde küçük çaplı bir temizlik rüzgarı estirdim. Onlar evi toparlarken bende mutfağı hallettim. Pek bi pratik oldu, saat daha 11 olmadan yemekler pişmiş, ev eser miktarda temizlenmiş, ortam tam gazeteyi eline alıp keyif kahvesi içilecek kıvamdaydı. (Ben -hiçbirzaman amansendedeyipsalamayankişi- eğer ev derli toplu değilse ve yapılacak bir iş beni beklerse rahat oturamam, otursamda içimde birşey yiv yiv kemirir beni. Bu da yetiştirilmekten kaynaklı bir problem kanımca, sağolsun anamgil her zaman "işlerinizi bitirin, öyle oturun" diye tüm gençliğimiz boyunca içimize işlediği için.)

Ulen acaba gitmesem mi kahvaltıya falan diye düşünürken ablam aradı sen hala ordamısın çıkmadın mı diye. Hazırlanıp yollandık. Göya terasta edeceğidik kahvaltıyı ama çok rüzgar olduğu için edemedik. Ama ordaki hamağımsı şeyde yatmak ve güneş ve rüzgarın altında kaykılmak süperdi, acayip iyi geldi.

Günü ise market alışverişiyle tamamladık geldik evimize. 

Yukarda yazdım ya iş varken rahat oturamam diye geri dönüp okuyunca evde bekleyen dağ gibi ütü aklıma geldi :) O iş değil mi Sessizce? Niye ona iş muamelesi yapmıyorsun hı? 
Cevap veriyorum : Ona elim bu sıcakta gitmiyor, gidemiyor bir türlü. O yüzden ütülenecekleri itinayla katladım, onlar orda derli toplu duruyorlar, dağınık falan değiller. Taam mı.

2 yorum:

  1. taam taam , bizimkilerde sote de duruyolar zaten:)
    Ah bu anneler yok mu? beynimizi yıkamışlar, tatile giderken bile dip köşe temizlik yaparım, nevresimleri değişitirir öyle giderim. Gelince e tozlanmıştır diye hadi bi daha...

    YanıtlaSil
  2. Bu sıcakta ütü.. Yok yok bir süre daha durdukları yerde dursunlar :)

    içimize işlemiş nasıl bir dürtüyse artık :)

    YanıtlaSil