21 Eylül 2010 Salı

Mis Karadenizim

Şu aralar durup durup aklıma köy geliyor. Şimdi ne kadar da güzeldir orası, yemyeşildir akşamları soba yakılacak kadar serindir, tatlı rüzgarlar eser. Odun ateşinde közlenen mısırın tadı burdakilerle kıyas bile olmaz. Bayramda gidecektik ama farklı durumlar ortaya çıkınca kısmet olmadı gitmek, biletlerimizi açığa aldık artık kısmet ne zamansa o zaman gideriz inşallah. (Ki normalde koci çok daha hevesliydi gitmek için benimse bi nevi işime gelmişti gitmemek ama ne olduysa bilmem şimdi de bi özlem bi özlem bendekide hayırdır inşallah.?!)  Hatta geçen akşam salataki bir salatalıktan başlayan muhabbet benim emekli olunca köye yerleşicem fikrimle kocayı dumura uğratarak son buldu. Bıktım artık doğal tekbirşey bile yiyememekten yaw, iki günde büzülüp çürüyen salatalıktan, dışı kıpkırmızı içi sapsarı odun gibi domatesten.  Hele bu yaz bana mı denk geldi bilmem ama kocca yaz boyunca ne kadar arayıp taradıysam da normal tatda bir domates bulamadım. Nedir bu yaa, gözünü hırs bürümüş üreticilerin kurbanı olmaktan bıktık yaw. Köye yerleşicem, bahçe yapıcam kendime, kendim ekip kendim biçicem diye diye kocanın da kafasını ütüledim bi güzel. O da şaşkın ama canına minnet gözlerle dinledi beni.
Hah bi de köy yemeklerine sardım bu ara, yok yok cidden hayra alamet değil ki normalde ben evde pişse burun kıvırırdım ama şimdi canım nasıl istiyor, misal bu akşam eve gidince mısır ekmeği yapıcam :) Geçen babaanneme gittiğimde hamsili patatesin yarısını yutup, kalanını da paket yapıp eve getirmiştim. Noluyo yaw, yaşlandıkça özüme mi dönüyorum ne? :)

2 yorum:

  1. Hayır hayatım modaya uyuyorsun. Düşün 20 yıl önceki zenginlik alameti neydi lüks bir apartman katı şimdi ne çiftlik evi :) Eskiden katkılı dedin mi ooo iyi derdik şimdi organik diye takla atıyoruz. Hobi bahçelerini kiralamak için dünya para ödemek gerekiyo. Balkonunda biber yetiştirenlere gıptayla bakılıyı. Anlayacağım özünde çok artistik hareketler bunlar :P

    YanıtlaSil
  2. :)
    valla yavrukuşum bizim yörelerde bu tip artizliklerin pek sökmeyeceğini bilirsin bir karadenizli eşi olarak :) orda zaten herbişey doğal, ben organik takılacam dersen ne diyo bu kız diye köy doktoruna haber salarlar :P
    Ama şu sıralar böyle de bir trend var gerçekten, millet doğaya dönüş derdinde. Bunu laf olsun diye yapanlar da var, gerçekten bunu ihtiyaç olarak görenler de..
    Neyseki bizim hobi bahçesi aramak gibi bir derdimiz olmayacak. Tarla mı istiyorsun ahanda sana tarla, bu kazma diye en organiğinden tarım yapma şansımız baki nasılsa memlekette :P

    YanıtlaSil