9 Ekim 2017 Pazartesi

Üsküdar'da bir gün..

O kadar ara vermişim ki bloğa şimdi nerden başlasam bilemedim. O yüzden en güncel halimizle devam edeyim kaldığım yerden.

Cumartesi günü havanın güzelliğini fırsat bilip birşeyler yapmak istedik. Çok tatlı ılık bir sonbahar havası vardı. Ne zamandır bizim ufaklığı Kız Kulesine götürme planımız vardı hadi dedik tam zamanı. Yolda giderken bir ara yağmur atıştırsa da moralimizi bozmadık, Üsküdar'a geldiğimizde ise hava tekrar açmıştı, hatta sıcak bunalttı bile diyebilirim.

Küçük bir tekneyle Kız Kulesine geçtik. Tekne turist doluydu, o anda şunu farkettim yanıbaşımızdaki güzellikleri bile görmek için çaba harcamıyoruz oysa millet ta nerelerden kalkıp geliyor. Kulenin seyir terasında ise manzara muhteşemdi. Çok kalabalıksın ama çok da güzelsin İstanbul dedim.  Bir saate yakın kaldık burada bol bol fotoğraf çektik, kulenin tarihi ile ilgili efsaneleri öğrendik.

Sahile geri döndüğümüzde acıktığımız için kendimizi en yakındaki Filizler Köftecisine attık. Orası da tıka basa doluydu, terasta oturacak yer zor bulduk. Kalabalıklığı, o uğultuyu sevmiyorum demişmiydim :/

Oradan çıkınca sahilden yürüye yürüye Üsküdar meydana geldik. Aklımda Sahaf Festivalini görmek vardı ama öncesinde yakındaki Valide Cedid camisini bir ziyaret edelim dedik. Yıllar yıllar önce bir yaz stajımı Üsküdar Belediyesinde yapmıştım, bazı öğlen araları bu Caminin bahçesinde koca ağaçlar altında soluklanırdık, nefes alırdık, şimdi Zeynep de görsün istedim. Bir namaz molası verdik burada ama bu sefer hiç o lezzeti alamadım maalesef, yine aşırı kalabalık, yol gibi kullanılan cami bahçesi, aşırı bir sirkülasyon, o dinginlik o sakinlik bu sefer yoktu maalesef. Namazı kılıp hemen çıktık ve Sahaf Festivaline geçtik.

Festival alanında her sahaf kendine bir stand açmış, neler neler yoktu ki eski kitaplar dergiler, Osmanlıca metinler vs. vs. Bizimki hızlı bir tur oldu oysa geniş bir zamanda detaylı detaylı gezmek lazım her bir standı. 15 Ekim'e kadar açıkmış bu arada. Biz misafir geleceği haberiyle fazla inceleyemedik, Zeynep için üç kitap alıp çıktık.

Keyifli güzel bir gündü bizim için.

Umarım artık daha sık yazabilirim..