19 Şubat 2011 Cumartesi

Ondan bundan..

Bu aralar günlerim habire nette araştırma yaparak geçiyor. Ne kadar anne bebek blogu varsa bulup okuyorum, ne lazım olur ne olmaz neler almalının araştırmasındayım. Okudukça gözlerim pörtlüyo yerinden. Başlı başına bi sektörmüş bu junior ihtiyaçları. Bi de kuş kadar şeyler ucubik fiyatlarda. Bi banyo küvetinin bile onlarca çeşidi varmış, öğreniyoruz :) Ben biraz ağırdan alıyorum galiba. Bunun nedeni hem vakit darlığı hemde içime sinen güzel şeyler bulma isteği. Sağlıkla gelsin de bunlar da tamamlanır bi ara umarım :)
Bu haftasonu ütüleri yapayım bari :)

4 yorum:

  1. :( En sıkıcısı ütüydü. Mincik mincik kıyafetleri yıkayıp ütülemek öldürmüştü beni. Zaten ütüden nefret ediyorum tam bir bunalımdı :)

    Bebek kıyafetlerini aylara göre alırsan kolaylık olur. Doğacağı mevsimi dikkate alarak alış veriş yaparsan giyemeyeği şeyleri almamış olursun. Özellikle alttan çıt çıtlı badiler ve tulumlar bebeği giydirirken kolaylık oluyor. Bebekte rahat ediyor. Ayağı için ter emen penye çoraplar almayı ihmal etme. Battaniyeler çok işe yariyor.

    Ders verir gibi oldu kusura bakma ama insan paylaşmadan duramıyor :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Ruhdağı. Tecrübelerini paylaşman beni çok mutlu etti. Bulmuşken seni sorayım; bu badi ve tulumlardan ayına göre kaçar tane almak lazım? Kimisi diyor çok çabuk kirleniyo bol bol al, kimisi de diyor aldım ama giydiremedim çabuk büyüyolar. Sayıyı nasıl tutturucam ben :)

    YanıtlaSil
  3. Sessizce, ben mothercare'in badilerinden aldım. İçinde 7 tane var. Beyaz renklerden aldım renkli baskılı olanlara göre daha ucuz :) Bir paket 0-3 ay aldım bir pakette yeni doğan aldım. Kilosunu bilemediğimden ama Ege nerdeyse 4 kilo doğduğundan yeni doğan badilerini 1 hafta ancak giydirdim. Çünkü birde bez faktörü var. Bez yüzünden çıtçıtlamak zorlaşıyor. Aynı mantıkla 2 takım uzun kollu ayaklı tulum aldım. 0-3 ay olanlardan. Bir takım hastane çıkışı aldım. Çorap aldım. İki tane başına şapka aldım ve hiç takmadım zaten temmuzda gerek olmamıştı ama sen sanırım mayıs gibi doğum yapacaksın belki lazım olur. mothercare'in tulumları üçlü bilirsin 2 paket yeter. Hafta içi hiç çamaşır yıkamıycak mısın? zaten kirlendikçe temizi hazır olucak. Birde hediye gelecekler var. O sebepten ben aşırıya kaçmadım. Hep birer takım yedili badi ve üçlü tulumlardan aldım.

    0-3 ay
    3-6 ay
    6-9 ay diye.

    Birde ikili pijama takımları var kullanışlı oluyor. Ama açıkçası ben 3 ay boyunca hep tulum giydirdim. Bebekte içinde rahat ediyor. Ivır zıvır kıyafet almadım. Heveslenip Gap'tan kot pantolon almıştım bir tane beli lastikliydi onu çok kullandım :)

    Birde mevsimi göz önünde bulundur. Mesela neredeyse yaza doğru doğuyor bebek o sebepten uzun kollu badi yerine kısa kollu olanlardan alman daha doğru olur. Şimdilik sadece 0-3 ay için alış veriş yap bence ihtiyacına göre diğer ayları alırsın.

    İkea'nın bebek bölümünde ucuz ve faydalı şeyler var. Mesela polar battaniyesinden ve üçlü çok amaçlı kullanma bezlerinden çok memnun kaldım. O bezlere ilk aylar kundak yapmıştım bebeği. Uyuturken kullanışlı olmuştu.

    Çok uzattım hadi kolay gelsin :)

    YanıtlaSil