17 Nisan 2009 Cuma

CEVİZLİ KADAYIF

Bir alışveriş turu sırasında eşimin kadayıfı çok sevdiğini söylediğini anımsayıp aldığım ama daha sonra dolapta nerdeyse unutma noktasına geldiğim :p kadayıfları ctesi akşamı gelecek olan misafirlere ikram için değerlendirmeye karar verdim. Ama unuttuğum bişey vardı ben daha önce hiç kadayıf yapmamıştım ki :)) Hemen telefona sarılıp annemi aradım Cuma akşamı vakit nerdeyse geceye dönmeye yakın, annem telefonda ilkten korkar olsada tarif istediğimi öğrenince rahatladı (bizde geç telefonlar kötü haber dalaleti sayılır da). Neyse tarifi aldım ama annem içime kurt düşürdü kadayıfların alınma tarihini öğrenince onlar küflenmiştir diyerek. Bi koşu mutfağa gidilip kadayıflar kontrol edildi ve iç rahatlığıyla hazırlıklara girişildi.

MALZEMELER:

- 500 gr. kadayıf
- 2 su bardağı ceviz kırığı
- 1 adet margarin

ŞERBETİ İÇİN:

- 4-4,5 su bardağı şeker
- 5 su bardağı
- bir kaç damla limon suyu

İlk önce şerbeti hazırladım. Şerbet soğuk kadayıf sıcak olmalı ya da tam tersi. Şeker ve su kaynamaya başladıktan sonra 7-8 dakika daha kısık ocakta tuttum almaya yakın birkaç damla limon ekleyip bir kenarda soğumaya bıraktım.
Yaş kadayıfın yarısını dikdörtgen borcama yaydım, elimle bastırarak düzelttim. Cevizlerin yarısını üzerine serptim. Kalan kadayıfı üste yaydım ve kalan cevizleri ekledim. Erittiğim bir margarini kaşıkla her tarafına yedirdim, 200 C de pişirdim. 5 dakika bekledikten sonra iki fasılda şerbeti döktüm. Ertesi güne gayet lezzeti oturmuş, güzel bir kadayıf olmuştu. Afiyetle yedik :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder